בואי נדבר קצת על שווק.
לא כי את חייבת לעשות את כל זה, ובטח לא מיד,
יותר בשביל לקבל תמונה כוללת של מה יכול לקדם אותך.

בסרטון דיברתי על מהות המערכת השווקית. כדאי לצפות. לפני שאת קוראת.

המרכיבים הטכניים של מערכת שווקית

ליאור פרנקל אומר:

כדי שיקנו ממך, אנשים צריכים להכיר, לחבב ולסמוך עליך.

סרטונים יכולים לעשות את רוב העבודה הזו.
כמו שדיברנו, יהיה להם יותר כוח ככל שהמערכת השווקית סביבם תהיה יותר חזקה.

טכנית, מערכת שווקית מורכבת בד"כ מאחד או כמה מהמרכיבים האלה:

  • ערוץ יוטיוב
  • דף פייסבוק (עסקי, קבוצה, או פרופיל אישי)
  • אתר
  • מערכת ניוזלטרים

מה לעשות ביוטיוב

כל הסרטונים שלך שאת אוהבת ורוצה שאנשים יראו, צריכים לעלות לערוץ היוטיוב שלך, בהגדרה של Public. עד היום העלינו בהגדרה של Unlisted – מה שאומר שרק מי שיש לו את הלינק יכול לצפות בסרטון. Public אומר שכולם יכולים לצפות.

איך מעלים מספר צפיות?
גורמים לאנשים לאהוב יותר את הסרטונים, ואז הם ישתפו,
וגורמים למנועי החיפוש למצוא את הסרטונים.

לשם כך כדאי:

  • לתת שם מושך לסרטון
  • לכתוב הסבר לסרטון. לא רק משפט אחד. ספרי בכמה משפטים מה יש בו.
  • לתת תמלול מלא של הסרטון. זה גם טוב למנועי החיפוש וגם למי שמעדיף לקרוא.
  • לשים תגיות עם מילות מפתח מתאימות
  • להוסיף תיאור לפי זמנים, מה יש בסרטון.
  • להוסיף הסבר על עצמכם ולינק לאתר או לפייסבוק שלכם
  • להוסיף כתוביות. קל לעשות את זה בעצמך, ממש בתוך יוטיוב,
    או לשלם די מעט למישהו באתר fiverr שיעשה זאת עבורך (כמה עשרות ש"ח לסרטון).

זה קל, רק הרבה עבודה.

מה לעשות בפייסבוק

גם זה נושא שלם, אבל בתור התחלה מה שאנחנו רוצות זה להעלות את הסרטונים לפייסבוק.
בתקווה שאנשים יצפו, יגיבו, ישתפו – וגם יגיעו אליך כלקוחות.

כמה הצעות:

  • העלי את הסרטון שלך ישירות לפייסבוק. זה נקרא add video. אל תשימי לינק ליוטיוב.
    ככה יהיו לך הרבה, הרבה יותר צפיות.
  • הוסיפי כמה משפטים לפני הסרטון. רצוי, משפטים מסקרנים וגם מבהירים למי זה יהיה מעניין.
  • נסי לפתח דיון סביב הסרטון. שאלי משהו בסרטון (או במשפטים שלפניו), עני בצורה מעניינת למי שמגיב.
  • תני למעצב להכין לך cover יפה (גם כאן, אפשר לקבל דברים זולים ויפים דרך fiverr)
  • שימי תוכן, תיאור עליך, פרטי יצירת קשר – בכל מקום אפשרי בדף

למה כדאי שיהיה לך אתר

סרטונים הם חלק מהמערכת השווקית. דיברנו על זה.
הם מעולים בלתת טעימה של מי שאת ומה הערך שאת יכולה לתת,
אבל הם עלולים להיות קצת חלשים ב"המרה" – כלומר בלהפוך אנשים ללקוחות.
במיוחד סרטוני תוכן, כמו שלימדתי אותך בקורס.

איך פותרים את זה? המערכת שסביב הסרטון צריכה לעשות את ההמרה. כלומר את סגירה העיסקה.
ואת זה אפשר לעשות בעזרת דף פייסבוק או אתר.
אנשים רואים את הסרטונים שלי בפייסבוק או ביוטיוב, ומגיעים משם לאתר.
משם הם רוצים להפוך ללקוחות שלי. לפחות חלק מהם.

אז, האם את חייבת אתר? לא.
אבל האם כדאי שיהיה לך משהו, לפחות התחלתי? לדעתי – ממש כן.
גם כאן אני יכולה לעזור לך ולהדריך אותך אישית בתוך העולם הטיפה סבוך הזה.

מה הסיפור עם ניוזלטר

ניוזלטר מיועד לשמור על קשר עם אנשים. תתפלאי, לא כולם בפייסבוק.
אם יש לך ניוזלטר, את יכולה לשלוח לאנשים את החומרים שלך.

מה ניוזלטר יתן לך?

  • לקוחות קיימים אוהבים את זה
  • לקוחות מהעבר יזכרו אותך וימליצו עליך
  • אנשים שמתעניינים בחומרים שלך אבל עדיין לא מוכנים להפוך ללקוחות.
    ואולי מתישהו – כן.
  • אם יש לך אתר, הניוזלטר יכול להכיל לינקים לאתר, ולהביא לך תנועה.
    ואז גוגל אוהב אותך יותר.